Warner Music Group is één van ’s werelds grootste muziekmaatschappijen. Warner Music Benelux valt onder Warner Recorded Music en is onderdeel van de Warner Music Group.
Met de opkomst van audiostreaming-diensten als Spotify wil ook Warner Music meeliften op deze ontwikkeling. Door het maken van playlisten kan een grote invloed uitgeoefend worden. Voor verschillende soorten genre’s werden ontwerpen gemaakt die aansluiten op dit thema en het gewenste gevoel dat het moest uitstralen.
Producten
Concept ontwikkeling
Stijldocument
Ready to use designs
Resultaat
Neerzetten van een zo goed mogelijk merkbeleving met ontwerpen die aansluiten op het verhaal en de verwachting van de doelgroep.
Onze oplossing
Eye-catching ontwerpen bedenken die variëren in kleur en uitstraling, maar tegelijkertijd herkenbaar zijn als een geheel en dus één stijl vormen. Dit moet ook herkenbaar zijn voor de doelgroep als producten van Warner Bros binnen de Spotify-omgeving.
Met het grote en populaire platform van Spotify is het een uitdaging om op te vallen en je te onderscheiden. Door gebruik te maken van wolken is er een consistente stijl te herkennen in alle ontwerpen.
De wolken fungeren als een knipoog naar het genieten van muziek onderweg, terwijl de muziek op Spotify via de cloud wordt aangeboden, waardoor het een dubbele betekenis heeft.
Blij met het resultaat, vind een aantal covers heel tof!
De resultaten
Naast de playlist-covers, zoals hierboven en hieronder te zien zijn met de herkenbare wolken en kleur als ‘overlay’, zijn er ook banners ontworpen voor binnen de omgeving van de 9292-website.
Deze banners moesten subtiel zijn en hadden beperkte ruimte op de website, waarbij de weergave vrijwel altijd op mobiel plaatsvond. Om ook hier een herkenbare stijl te realiseren, is gekozen voor emoji’s die aansluiten op het onderwerp. Bijvoorbeeld, bij ’90’s’ een afbeelding van een oude stereo uit die tijd in combinatie met een ‘cassettebandje’.
Cijfers
Lancering campagne op spotify was succesvol
Doelgroep werd bereikt voor 92%
Campagne werd een goede basis voor toekomst
24% groei aandeel merk Warner Bros op Spotify
Meer weten?
Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen? Neem dan contact op met Rick.