Van 2021 naar 2022. Op naar nog meer succes!

Van 2021 naar 2022

Het jaar 2021 vloog weer voorbij. Een jaar dat helaas opnieuw in het teken stond van een virus waar we allemaal wel klaar mee zijn. Waar we in het begin van 2021 wellicht dachten ons normale leven weer volledig te kunnen oppakken. Ook voor 2022 hebben we natuurlijk goede hoop. Maar het is waarschijnlijk verstandig om nergens meer vanuit te gaan. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat de zaken waar je wel invloed op hebt, in goede banen te laten verlopen. Dus minder aandacht voor de buitenwereld en meer aandacht voor de mensen om je heen. En je ontwikkeling als professional.

Voor de gemiddelde ondernemer was 2021 een pittig jaar. Fysieke winkels moesten in sommige periodes en landen maandenlang verplicht dicht. Voor velen een hartverscheurende situatie. En het waren juist deze ondernemers die bereid waren om alle mogelijke maatregelen te nemen voor de gezondheid en veiligheid van mensen. Uit diverse onderzoeken bleek dat dit ook relatief veilig en goed ging. Een lichtpuntje wellicht waren de mogelijkheden online. Wie goed geïnvesteerd had in een professionele website en aanwezigheid online, deed goede zaken.

Een jaar waar investeren in computerchips je vermogen kon verdubbelen.

Een bijzonder jaar

Afgezien van alle pandemische ontwikkelen in de wereld was 2021 een bijzonder kalenderjaar. Een jaar waar investeren in computerchips je vermogen kon verdubbelen, en waar ook de bitcoin nog altijd een populaire investering was. Het verkeer online verbrak weer nieuwe records in data en verbruik en in steden bestaan er geen dagen meer zonder bezorgers van maaltijden of pakketjes op straat.

Klanten over de wereld

Net zoals afgelopen jaren zaten onze klanten en projecten over de hele wereld. Van de Verenigde Staten van Amerika tot aan de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Waar we vaak samengewerkt hebben met een reclamebureau in Dubai, een soort partnership voor diverse projecten, vaak branding gerelateerd. Eén van de hoogtepunten was een project voor de overheid van de VAE. Helaas hebben deze projecten vaak een Geheimhoudingsverklaring (Non-disclosure agreement). Dus geen portfolio-uitbreiding naast alle andere mooie projecten.

klanten wereld zorm
Klanten over de wereld

In Amerika hebben we een bedrijf geholpen dat zich bezighoudt met het schoner maken van de zee. Voor dit bedrijf is de huisstijl gemaakt en is geholpen met de website. In het land er naast, Mexico, werd gewerkt aan een uitgebreid project betreft de huisstijl van een schoenenmerk. En een stukje zuidelijker, in Guatemala, werd voor één van de grootste latin-bands, Miel San Marcos, het beeldmerk oftewel logo voor hun band ontworpen. Ook werden diverse sub-merken en een cover voor hun boek ontworpen. Het logo werd dusdanig goed ontvangen door hun fans dat ze ook een webshop gestart zijn met merchandise.

Miel San Marcos
Logo ontwerp voor de succesvolle band Miel San Marcos

Een stuk dichterbij huis hebben we ook samengewerkt met en voor een reclamebureau uit België op gebied van webdesign. In buurland Duitsland is gewerkt aan de huisstijl van het nieuw te lanceren bedrijf W3RK Dreisieben, actief in de ICT branche. En ze zullen in 2022 hun nieuwe website (www.w3rk.io) lanceren.

Actief in Nederland

In eigen land, Nederland, werd het ontwerp geleverd voor de nieuwe website van BrainsLab (www.brainslab.nl) een platform van experts op gebied van marketing, sales en communicatie. Het meeste tijd zat dit jaar wellicht in het lanceren van deze nieuwe website. Een kennisverbreding op gebied van met name WordPress en SEO. Een goede investering voor in de toekomst.

Voor Enexis, één van de grootste Netbeheerders, hebben we tal van communicatiemiddelen gemaakt. Het bedrijf is druk met de energietransitie en het stroomnetwerk. Om dit verhaal goed te communiceren zijn er diverse visuals, grafieken en infographics gerealiseerd. 

Project voor Enexis.
Project voor Enexis

Zichtbaarheid online is belangrijker dan ooit, ook bij ZORM zijn we ons daar bewust van. In samenwerking met Trustoo en Sortlist is er gekeken naar onze diensten, ervaring en klanttevredenheid. Dit heeft ertoe geleidt dat wij de hoogst mogelijke score hebben mogen ontvangen. Iets om heel trots op te zijn natuurlijk.

In het laatste kwartaal van 2021 heeft dit zelfs enkele leads opgeleverd. Ook werd in november een mooie samenwerking aangegaan met Unica, één van de grootste technisch dienstverleners van Nederland. Kortom een prachtige afsluiting van een zeer succesvol jaar.

Portfolio ZORM
Op naar meer succesvolle samenwerkingen.
Samenwerkingen

Tot slot willen wij al onze klanten bedanken voor de prettige en succesvolle samenwerkingen in 2021. We kijken ernaar uit om ook in 2022 weer samen te werken en nieuwe doelen te volbrengen. Wij wensen iedereen een gezond en geslaagd jaar toe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer berichten

Merken bouwen

Rick is de oprichter van ZORM. Hij helpt merken te groeien en resultaten te behalen door onderscheidende logo’s en merkidentiteiten te ontwerpen, ondersteund door strategie.

Rick van Houten
Rick van Houten

Design & Branding expert

Recente berichten