Täta Tak Energi
Duurzame huisstijl en energie
Täta Tak Energi is een installatiebedrijf voor zonnepanelen, gevestigd in Zweden. De opdracht was om een identiteitssysteem en logo te creëren dat modern, benaderbaar en warm is. Het was ook belangrijk dat het logo weerspiegelde wat het bedrijf doet en zijn visie om mensen te verbinden met groene energie.
Het logo, symbolisch voor een elektrische kabel die de wereld verbindt, staat tevens voor de energietransitie, waarbij we streven naar een duurzame wereld. Dankzij de flexibiliteit van het logo-merk kan het naadloos worden toegepast op zowel digitale als gedrukte media, waardoor een consistente en veelzijdige merkpresentatie wordt gewaarborgd.
Producten
- Logo
- Branding
- Communicatiemiddelen
- Huisstijlhandboek
Resultaat
De stijging van de omzet van het bedrijf werd bevorderd door de invoering van een professionele huisstijl, inclusief een bijbehorend handboek.
Onze oplossing
Voor het ontwerp van het logo en de verdere uitwerking tot huisstijl was het belangrijk om een moderne en vooruitstrevende stijl neer te zetten. De groene kleur staat voor respect voor de natuur en schoonheid. De turquoise kleur vertegenwoordigt geluk, bescherming en kwaliteit. Als contrast is de donkergrijze kleur toegevoegd, minder intens dan zwart en dus zachter voor de waarnemer.
Dit gevoel is verder doorvertaald naar alle communicatiemiddelen. De vorm van het beeldmerk wordt onder andere als lijnvorm gebruikt, zoals te zien is op de posters hierboven waarin dit wordt toegepast. Bij alle toepassingen is het belangrijk dat het duidelijk en helder zichtbaar is door de huisstijlkleuren met het juiste contrast toe te passen.
"It has been very easy to work with you on this project; could not be happier!"
Isak Radomski - Operations Manager
De resultaten
De voltooiing van het project resulteerde in een uniforme visuele identiteit die indruk maakt op zowel kleine promotionele items als voertuigen, waardoor merkherkenning op verschillende schaalniveaus werd versterkt.
De veelzijdige huisstijl is ontworpen voor diverse communicatiemiddelen, waardoor een consistente en herkenbare merkbeleving ontstaat. Deze huisstijl past zich vlot aan aan verschillende communicatiekanalen, van gedrukte materialen tot digitale presentaties, wat bijdraagt aan een krachtige en consistente merkbeleving.
Cijfers
- Positieve feedback van doelgroep voor nieuwe huisstijl
- 185% resultaat voor doelstellingen bereik en impact
- 15% Marktaandeel eerste jaar t.o.v concurrentie
- De stijgende lijn is ingezet: toename van zonnepanelen
Meer weten?
Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen?
Neem dan contact op met Rick. Of bekijk andere projecten.
Reactie plaatsen? Dat kan! Bekijk dan dit project op Behance →