Pro Golf Depot
Huisstijl voor luxe merk
Pro Golf Depot is een e-commerce winkel voor professionele golfproducten, variërend van golf simulators tot golfmatten en netten. Het doel van het project was het ontwikkelen van een merk dat professioneel, gedurfd en modern aanvoelt. Hierbij lag de nadruk op het creëren van een online winkelervaring die golfers van alle niveaus aanspreekt.
Opdracht was het ontwerpen voor een groot scala aan verschillende communicatieproducten. Het laat zien hoe veelzijdig en dynamisch het ontwerp van het merk is. Pro Golf Depot zal ook zijn eigen merchandise hebben.
Producten
- Logo
- Branding
- Communicatiemiddelen
- Huisstijlhandboek
Resultaat
Een professionele huisstijl met bijbehorend handboek, geschikt voor diverse communicatie-
middelen, heeft bijgedragen aan de stijging van de omzet van het bedrijf.
Onze oplossing
Bij het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl was het essentieel om een passende uitstraling voor het bedrijf te creëren die aansluit bij de voorkeuren van de doelgroep. Een doordachte huisstijl omvat vaak verschillende elementen, zoals het logo, de pay-off of descriptor, het kleurgebruik, het lettertype, de lay-out en de fotografische stijl.
Het streven was om een huisstijl te realiseren die tijdloos, vertrouwd en modern oogt. De huisstijl moet gemakkelijk herkenbaar zijn voor de doelgroep door kleuren en vormen op een consistente wijze te communiceren. Bovendien moet de huisstijl eenvoudig toepasbaar zijn, zowel herkenbaar op kleine producten zoals pennen als op grotere items zoals voertuigen.
Herkenbaar ontwerp die ik voor zowel online als offline producten kan gebruiken!
Haniel Singh - Eigenaar Pro Golf Depot
De resultaten
Het project heeft geresulteerd in een consistente visuele identiteit die niet alleen een blijvende indruk achterlaat op kleine promotionele materialen, maar ook op grote bedrijfsvoertuigen, waardoor de herkenbaarheid van het merk op diverse schaalniveaus wordt versterkt. De veelzijdige huisstijl biedt flexibiliteit om zich aan te passen aan uiteenlopende communicatieplatforms, variërend van gedrukte materialen tot digitale presentaties, en draagt zo bij aan een consistente en krachtige merkbeleving.
Cijfers
- Positieve feedback van doelgroep voor nieuwe huisstijl
- 150% boven doestellingen voor bereik en impact
- 20% boven doelstelling voor terugkerende klanten
- Eerste jaar doelstellingen gehaald sales
Meer weten?
Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen?
Neem dan contact op met Rick. Of bekijk andere projecten.