Miel San Marcos
Ontwerp voor internationale band
Miel San Marcos (MSM) is één van de meest invloedrijke bands in hedendaagse christelijke muziek, ook bekend als Contemporary Christian music (CCM). De band bestaat uit de broers Josh, Samy en Luis Morales die de groep in 2000 oprichtten in de Revival Tabernacle, gelegen in San Marcos, Guatemala.
De gepassioneerde shows van de groep leverden hen een enorme aanhang op onder met name het Spaanstalige publiek, wereldwijd. Wat begon als een groep van getalenteerde muzikanten, is uitgegroeid tot een band met een aanhang van fans over de hele wereld, die in staat zijn om stadions over de hele wereld te vullen.
Producten
- Concept ontwikkeling
- Stijl-document
- Beeldmerk ontwerp
- Huisstijl ontwerp
- Merchandise kledinglijn
- Book cover ontwerp
Resultaat
Een merkstrategie voor Miel San Marcos met de uitwerking van diverse communicatiemiddelen. Van logo tot merchandise en online-producten.
Onze oplossing
Het project verliep in verschillende fases. In de eerste fase werd er goed samengewerkt met de leden van Miel San Marcos. Meerdere gesprekken en brainstormsessies gaven richting voor de juiste invulling van het project.
Onderzocht werd wie de doelgroep is, waar het merk nou echt voor staat en welk gevoel is nou echt belangrijk om over te brengen. Waar kan de doelgroep zich zo goed mogelijk me identificeren.
Uit onderzoek bleek dat een direct associatie met geloof zoals bijvoorbeeld het christelijke kruis niet wenselijk was. Wel moest het merkgevoel elegant en tijdloos aanvoelen.
Werken met Rick is een geweldige ervaring geweest, hij is een uitstekende creatieveling en levert goed werk als professional.
Luis Morales
De resultaten
Het doel was om een professioneel en modern merk te creëren dat de identiteit van Miel san Marcos zo goed mogelijk weergeeft.
De branding communiceert dit gevoel. Het gezicht van het merk, het beeldmerk, toont drie rechthoekige vormen die de drie broers symboliseren waaruit de band bestaat. Het icoon is ook elegant en herkenbaar. In het ontwerp zie je een poort of trappenhuis, maar ook de verbinding met de klassieke muzieknoot
Cijfers
- - Stijging herkenbaarheid door nieuwe logo
- +18% omzet door opzetten merchandise
- +9% boost / snellere groei social media
- +22% stijging verkoop kaartjes concerten
Meer weten?
Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen?
Neem dan contact op met Rick. Of bekijk andere projecten.