Godspeed
Huisstijl voor digitale agency
Godspeed is een Digital Agency uit Kaapstad, Zuid-Afrika. Het bedrijf biedt digitale oplossingen voor specifieke behoeften. Steeds meer bedrijven wenden zich tot online marketing, wat veel kansen biedt.
Godspeed levert maatwerk software en zijn gespecialiseerd in het maken en aanbieden van webapplicaties en alles wat daarbij komt kijken. Missie is om te helpen bij het ontwikkelen en aanbieden van web-gerelateerde producten en diensten. Streven naar gebruiksvriendelijke en hoogwaardige software te ontwikkelen die is gebaseerd op innovatieve technologieën om up-to-date en toonaangevende oplossingen te bieden.
Producten
- Concept ontwikkeling
- Stijl-document
- Beeldmerk ontwerp
- Huisstijl ontwerp
Resultaat
Een merkidentiteit voor Godspeed Digital Agency met de uitwerking van diverse communicatie- middelen. Van logo tot huisstijl.
Onze oplossing
Het doel was om een minimalistische, heldere en optimistisch beeldmerk te ontwikkelen. De kleur oranje staat voor energie en vrolijkheid. Het uiteindelijke beeldmerk werd een gezicht in de vorm van de letter G. de twee lijnen in de letter G, zijn twee vrolijke ogen.
De typografie is een duidelijk leesbare sans serif. Waarbij de letter ‘p’ van Godspeed aangepast is om mooi tussen de pay-off te passen van ‘Digital Agency’.
De slogan ‘Not just another Digital Angecy’ is bedacht om te benadrukken dat het niet zomaar een bedrijf is. Maar een digital agency dat wilt opvallen, kracht wilt uitstralen en altijd een luisterend oor wilt zijn voor de opdrachtgever.
Ik ben heel blij met het resultaat. Dit is een logo en huisstijl wat meer is dan ik vooraf had durven dromen. En ik ben blij met de samenwerking.
Jack Martin
De resultaten
De huisstijl, waaronder het logo, dat uiteindelijk gerealiseerd is, is breed toepasbaar. Er is nagedacht over gebruik online, digital, maar ook voor drukwerk. Het het logo werkt horizontaal, verticaal, maar ook op kleine en grote schaal.
Met het huisstijlhandboek en de diverse producten die gemaakt zijn en aansluiten op de huisstijl is een helder beeld van hoe het merk zich kan profileren met diverse communicatiemiddelen. Het is tegens een rode lijn voor alle toekomstige uitingen.
Meer weten?
Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen?
Neem dan contact op met Rick. Of bekijk andere projecten.