Equu

Lanceren van een nieuw bedrijf

Equu

Equu is een onderneming van Pranger-Rosier Installaties BV. Met 250 medewerkers is Pranger-Rosier één van de grootste technisch dienstverleners in het Noorden. Equu is een moderne en technische dienstverlener met kennis en ervaring van de duurzame ontwikkelingen in de energiewereld en van innovatieve technologieën.

Equu helpt klanten in de woningbouwsector, utiliteitsbouw, gezondheidszorg en industrie van innovatieve, duurzame en winstgevende oplossingen te voorzien bij het verbeteren van gebouw- en energieprestaties en het behalen (versnellen) van klimaat- en energiedoelstellingen. 

Door het gebruik van de huisstijlkleuren van de moederonderneming in combinatie met een modern en herkenbaar ontwerp die tot uiting kwam in alle communicatiemiddelen wordt de doelgroep op een consistente en positieve manier benaderd. 

Producten
Resultaat

Een merkstrategie voor Equu met de uitwerking van diverse communicatiemiddelen. Van logo tot drukwerk en online-producten.

Onze oplossing

Equu zocht een creative partner voor de lancering van hun nieuwe onderneming. Na een pitch van meerdere partijen, viel de keuze op het voorstel van Rick van ZORM. Het voorstel was om Equu neer te zetten als een modern, betrouwbaar en krachtig merk.


In goede samenwerking met Pranger-Rosier is onderzocht wat de potentiële doelgroep van Equu belangrijk zal vinden en hoe de communicatie inhoud en vorm moet krijgen.

Het uiteindelijke beeldmerk is een knipoog naar energie en duurzaamheid. Zoals in de middelste afbeelding hierboven te zien is, is de vorm van een stekker terug te zien in het beeldmerk. Het beeldmerk is een samenvoeging van de letters E en Q. De blauwe kleuren verwijzen naar Pranger-Rosier maar zijn ook kleuren die vertrouwen en technologie symboliseren. 

Het logo en de huisstijlhandboek, zien er goed uit. We zijn ook tevreden over de betrokkenheid gedurende het project.

De resultaten

In goede samenwerking met Pranger-Rosier werd de strategie voor Equu bepaald. De stijl, de tone of voice, en hoe het merk Equu onderscheidend kan zijn op de markt. Alles voor een succesvolle communicatie-strategie. 

Aansluitend werden alle communicatiemiddelen uitgewerkt. De huisstijl, inclusief het logo, en de merkstrategie waren de belangrijkste resultaten van het project. Daarnaast werd het merk uitgebreid vastgelegd in een overzichtelijk huisstijlhandboek. Hier kan Equu op voortborduren in de toekomst. Er is nagedacht over alle details, van kleurgebruik, typografie, vormen en meer.

Communicatiemiddelen die gemaakt zijn bestaan uit onder andere de huisstijl, brochures, visitekaartjes, website concept, iconen en meer. Mede dankzij het project werd het lanceren van Equu een succes.

Cijfers
Equu communicatiemiddelen

Meer weten?

Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen?
Neem dan contact op met Rick. Of bekijk andere projecten.