Een huisstijl laten ontwerpen is belangrijk

Huisstijl laten ontwikkelen

Voor iedere startende onderneming is het essentieel: Een huisstijl. Door deze te laten ontwerpen zal het een zorgen voor een betere prestatie van een bedrijf. Door een huisstijl zal de uitstraling van een bedrijf professioneler en meer herkenbaar overkomen.

Eerste indruk van een bedrijf

Een huisstijl is de eerste indruk van een bedrijf. Waarbij men vaak zegt dat een logo het gezicht van een onderneming is. Het is natuurlijk om een goede eerste indruk te maken. Een sterke uitstraling passend bij je bedrijf is erg belangrijk. De visuele indenteit van een bedrijf wordt ontwikkeld door een huisstijl te laten ontwerpen. Onderdelen hiervan zijn de visitekaartjes, het briefpapier, flyers en kleine producten zoals buttons of stickers.

Ontwerpen van een huisstijl?

De nodige expertise en kennis is nodig voor het ontwerpen van een huisstijl. De meeste specialisten op gebied van grafische vormgeving weten hoe dit allemaal werkt en hebben de nodige ervaring als het gaat om huisstijlontwikkeling. Er komt veel meer bij kijken dan het ontwerpen van een logo. De ontwikkeling van een huisstijl moet bijvoorbeeld ook gekeken worden naar alle typografie, kleuren, vormen en opmaak. 

Deze huisstijlelementen moeten natuurlijk ook consistent gebruikt worden in alle communicatiemiddelen. Deze elementen moeten vervolgens ook zowel offline als online gebruikt worden. Dus website, maar ook briefpapier, email, documenten, kleding, enzovoorts.

Maken van een huisstijlhandboek

Alle richtlijnen en regels rondom het gebruik van een huisstijl worden vastgelegd in een huisstijlhandboek. Dit is een document dat gebruikt dient te worden voor alle communicatiemiddelen. Een praktisch en handig handboek voor zzp’ers, personeel of andere organisaties. Dus als de huisstijl ontworpen wordt is een huisstijlhandboek een essentieel onderdeel om ervoor te zorgen dat alle uitingen consistent worden toegepast. De belangrijkste onderdelen van een handboek zijn: logo, tagline, typografie, kleuren, elementen, fotografie en verdere informatie en toelichting. Ook belangrijk is dat de gebruikte kleuren weergegeven worden in de gangbare kleurcodes, van RGB, PMS, CMYK tot webcolors.





Laten maken van een huisstijl?

Zit je eraan te denken om een huisstijl te laten ontwikkelen? ZORM is een bedrijf dat zich focust op het ontwikkelen van huisstijlen. Een goede indruk wordt gemaakt met een pakkende huisstijl, gemaakt door onze specialisten op gebied van design. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je toe bent aan een rebranding, oftewel het vernieuwen van een huisstijl. Dit komt vaak voor omdat een deze niet tijdloos is.

En ontwikkelingen in de markt zijn natuurlijk trend-gevoelig. Het ziet er dan minder hip en fris uit, of niet meer van deze tijd. Daarnaast veranderen organisaties en bedrijven zelf, en dat een logo en huisstijl dan niet meer goed matcht met de identiteit van een bedrijf. Een nieuwe huisstijl is dan de juiste keuze. Graag denken wij met je mee over een nieuwe koers of stijl.

Bij ZORM helpen wij bedrijven graag verder met hun branding vraagstuk. Bekijk onze cases. Of neem contact op.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meer berichten

Wat is een persona? 5 stappen voor het maken

Het is waardevol om te weten wat de ideale klant is en hoe deze het beste te bereiken is. Door gebruik te maken van een persona is het mogelijk om hierachter te komen. Persona’s worden ook wel klantprofielen genoemd, een bekende tool binnen marketing. Uit welke onderdelen een persona bestaat en waarom het belangrijk is zal hieronder uitgelegd worden.

Lees meer »
Merken bouwen

Rick is de oprichter van ZORM. Hij helpt merken te groeien en resultaten te behalen door onderscheidende logo’s en merkidentiteiten te ontwerpen, ondersteund door strategie.

Rick van Houten
Rick van Houten

Design & Branding expert

Recente berichten