Dukan Market

Merkidentiteit voor een innovatieve service

Dukan Market

Dukan is een dienst die helpt om op een snelle manier regionale diensten of producten te vinden. Het biedt een snelle service die gemakkelijk via de website of app te gebruiken is.

Het bedrijf is opgericht in de Verenigde Arabische Emiraten, waar ‘Dukan‘ ‘kleine winkel’ betekent in het Arabisch. Dankzij locatietechnologie stelt Dukan u in staat alle winkels in uw buurt te vinden. Als u op zoek bent naar gemakkelijke toegang tot diensten en producten, gebruik dan Dukan Market. Dukan heeft vestigingen in meerdere landen en is ook online beschikbaar via de website. Daarnaast is er een handige app ontwikkeld.

Producten
Resultaat

Merkontwikkeling. Sterke customer engagement. Klanten die opnieuw aankopen deden. Herkenbare communicatiemiddelen.

Onze oplossing

Bij de start van het project werd er een marktonderzoek en merkanalyse uitgevoerd. Er is gekeken naar wie de doelgroep is en wat voor hen belangrijk is. Deze bevindingen werden vertaald naar het merk, de ontwikkeling van de stijl en de toepassing van het merk in alle communicatiemiddelen.

Van online, met de website en de app, tot print, van flyers tot posters langs de weg. Op deze manier werd een herkenbare stijl gecreëerd voor de doelgroep.

Bij de start van het project werd er een marktonderzoek en merkanalyse uitgevoerd. Er is gekeken naar wie de doelgroep is en wat voor hen belangrijk is. Deze bevindingen werden vertaald naar het merk, de ontwikkeling van de stijl en de toepassing van het merk in alle communicatiemiddelen.

Van online, met de website en de app, tot print, van flyers tot posters langs de weg. Op deze manier werd een herkenbare stijl gecreëerd voor de doelgroep. De consistentie in de toegepaste stijl zorgde niet alleen voor merkherkenning maar ook voor een effectievere communicatie met de doelgroep, wat resulteerde in een positievere respons op de marketinginspanningen.

Met de professionele huisstijl weten we het maximale resultaat te halen.

De resultaten

Bij de lancering van de service met de nieuwe huisstijl zagen we een groeiende doelgroep die positief reageerde op de uitstraling van het merk. Reacties waren dat de huisstijl en de website herkenbaar en vertrouwd waren, en een professionele uitstraling hadden. Dit werd weerspiegeld in het aantal herhaalbestellingen, waarbij klanten opnieuw via Dukan bestelden.

Met deze resultaten is men bij Dukan tevreden; mede dankzij de ontwikkeling van de huisstijl kon een goede omzet worden gerealiseerd.

Meer weten?

Wil je weten hoe we jouw organisatie of merk verder kunnen helpen?
Neem dan contact op met Rick.